donderdag 1 juli 2010

#19 Sociale netwerken en ook nog een beetje twitter en documenten

(De beste manier van netwerken is natuurlijk muziek maken. Op de foto ben ik bezig mijn netwerk uit te breiden met de burgemeester van Haarlem, Bernt Schneiders (op bas) Het was nog niet zo eenvoudig, want de blues die we speelden was voor m'n altsax in C#!!)

Niet dat ik er nou al veel mee gedaan heb, maar ik ben al enige tijd aangemeld bij LinkedIn, wat ik aanvankelijk consequent uitsprak als linkedin i.p.v. als Linked In (het Kijk-maar-er-staat-niet-waterstaat-syndroom) Dit n.a.v. een uitnodiging die ik ooit kreeg, maar eerlijk is eerlijk, verder heb ik er nog niets mee gedaan. Twijfel erg of ik me zal aanmelden bij Facebook, ken wel een aantal mensen met een Facebook account, maar weet nog niet of ik het zelf wil , aan de andere kant ben ik ook met twitteren begonnen, zie daarvan nu wel de mogelijkheden voor instellingen, zoals de bieb, met korte berichten je activiteiten e.d. onder de aandacht brengen van je volgers (en zoveel mogelijk volgers krijgen), van "ik zit nu in de trein een broodje te eten"-berichten krijg ik altijd jeuk, dat vind ik ongelofelijke, tijdverspillende, storende blah-blah. Wel leuk vind ik dat ik op twitter een bassiste ben gaan volgen die ik al jaren niet meer gezien heb, en zij mij nu ook volgt. Ik kan me zo voorstellen dat dit soort ontmoetingen via Facebook nog beter werken!
De documenten lopen nu ook prima, Sir Ian heeft nogal eens een tekstje dat ik voor hem moet checken op foutjes (lidwoorden!) en zo, dat gaat een stuk eenvoudiger met de docs! Ook mijn eigen Individueel Jaarplan 2010 werd op deze manier afgehandeld.
Tot slot Da Bluezz!

2 opmerkingen:

  1. Goed om te lezen dat Twitter zijn nut begint te bewijzen en ook goed dat je Twitter daar even de tijd voor geeft. Dat is toch echt de beste manier.
    Probeer dat ook eens met Facebook. Vindt je het niks, dan doe je 'm weer weg, maar het geeft je wel inzicht in de manier waarop de bibliotheek het zou kunnen inzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik doen, the proof of the pudding is in the eating tenslotte, en ook op 2.0 gebied, daar kom ik ook steeds meer achter.

    BeantwoordenVerwijderen