donderdag 8 juli 2010

#20 Muziek online


Net aangemeld bij Last.fm, bij Spotify had ik me al eerder aangemeld. Kan nergens zien dat het bij Last.fm om een proefabonnement gaat, ziet ernaar uit alsof het een echt abonnement is? Is dat een truc om mensen lekker te maken en ze dan plotseling te laten betalen of heb ik gewoon niet goed opgelet, kan ook natuurlijk.
Maar goed Last.fm zoekt redelijk goed muziek bij elkaar die past bij de smaak die ik tot nu toe heb opgegeven, althans wat ik er tot nu toe van gemerkt heb. Spotify is natuurlijk heel handig als je alleen maar wilt luisteren naar de muziek die je zelf bij elkaar gesprokkeld hebt.
Thuis zal ik er niet heel veel mee doen, mijn computer heeft een paar kleine rotboxjes met een wat ielig geluid, 't is nog net geen mono, maar mooi is anders.
En eerlijk is eerlijk, bij zowel bovenstaande als bij facebook en twitter heb ik (nog?) niet de neiging om er veel mee te doen, het zit nog niet echt in mijn systeem en misschien ook niet in mijn karakter, ik ben van nature niet zo heel erg delerig aangelegd. Hoe je het als bieb kan gebruiken is natuurlijk een heel ander verhaal, daar ga ik nog 'ns over nadenken.

PS. Wat bij mij ook een rol speelt is dat ik door die rare ogen van me beeldschermen niet echt heel plezierig vind, zou het liefst alle teksten die ik moet of wil lezen uitprinten, maar dat zijn ook weer van die gigantische hoeveelheden papier dus dat doe ik toch maar niet (of sporadisch)

1 opmerking:

  1. Je verrast me. Ik had hier wat meer enthousiasme van je verwacht. Maar ik snap best wat je bedoelt. Het grappige is echter dat wanneer je Spotify koppelt aan je Facebook account, Spotify gelijk kijkt naar mensen in jouw vriendenlijst die ook Spotify hebben. Als deze mensen gebruik maken van Spotify en hun muzieklijstjes samenstellen, dan kan ik daar ook naar luisteren. En zo ontdek ik de mooiste muziek. Bart van Aanholt van de bibliotheek Dordrecht heeft me al zoveel moois laten horen, Jan Klerk's smaak komt redelijk met die van mij overeen en Mark Borneman van DOK Delft is aan het experimenteren met het op Spotify plaatsen van de laatste aanwinsten van de DOK muziekafdeling. Ik zou het mooi vinden als de catalogus verrijk kan worden met muziektracks van Spotify of Last fm. Dan kan de lener vooraf een indruk krijgen van wat er in je collectie staat en de muziek later lenen. Of niet natuurlijk, als ie zelf Spotify heeft... Hoe denk jij over zo'n combinatie. Je collectie fysiek en op Spotify...

    BeantwoordenVerwijderen